(foto: Joop Verstraaten)
(foto: Joop Verstraaten) Foto: Joop Verstraaten

Overvolle prullenbakken en ratten in centrum Groesbeek

GROESBEEK – De bewoners van het appartementencomplex boven winkelcentrum Bellevue zijn de rotzooi bij de overvolle prullenbakken meer dan zat. Na diverse malen mails naar de gemeente Berg en Dal gestuurd te hebben – waar ze geen antwoord op krijgen – hebben ze zich nu gericht aan wethouder Silvia Fleuren met de volgende tekst:

‘Al vaker heb ik de gemeente een mail gestuurd over overvolle prullenbakken en ratten. Het een is een gevolg van het ander. Er gebeurt niets en krijg ook geen antwoord. Dit is toch geen visitekaartje voor de toerist die wij zo graag ontvangen. Het is niet mijn gewoonte jou lastig te vallen. Maar het loopt de spuigaten uit. Groetjes en een gezellige Moederdag', aldus een bewoner die namens de overige bewoners van de appartementen zijn verhaal heeft gedaan.

De mail is vergezeld van een foto met de volgende tekst: ‘Prullenbak weer vol met afval ernaast. Is ieder weekend het geval, is al vaker gemeld. Geen wonder toch al die ratten. Wanneer doen jullie hier iets aan. De gemeente is toch zo voor een schoon milieu. En toeristisch dorp. Bij windvlagen waar we steeds meer last van krijgen en hebben waait alle rotzooi over het marktterrein en in De Spoorbeek.'