Burgemeester Slinkman bij Diamantenpaar Donkers - Awater.
Burgemeester Slinkman bij Diamantenpaar Donkers - Awater. Foto: Peter Hendriks

Miep en Willy Donkers-Awater uit Millingen 60 jaar getrouwd

MILLINGEN – Miep (82) en Willy (82) Donkers-Awater uit Millingen zijn op 22 april 1964 voor de wet getrouwd en op 23 mei 1964 voor de kerk. Ze hebben elkaar 62 jaar geleden ontmoet tijdens de Millingse kermis in de dröge tent van de schutterij.

Na 2 jaar verkering te hebben gehad is het stel getrouwd. Willy werkte bij de scheepswerf in Millingen, terwijl Miep bij diverse huishoudens in de huishouding gewerkt heeft. Samen hebben ze drie dochters gekregen, vijf kleinkinderen en twee achterkleinkinderen.

De hobby’s van Willy zijn netten breien, terwijl Miep graag puzzelt. Willy is 12 jaar lid geweest van de Millingse vrijwillige brandweer en 25 jaar voorzitter van de oud-brandweerlieden. Daarnaast is hij liefst 30 jaar voorzitter geweest van het Sint Nicolaascomité in Millingen.
Het diamanten paar heeft altijd in Millingen gewoond op de Rembrandtstraat 7 en later op de Schoolstraat in het Millings Gasthuis.

In 1974 was Willy betrokken bij de ontploffing op de werf en kwam er een einde aan zijn werkzame leven; hij heeft hierna nooit meer kunnen werken. De volgende tegenslag voor Willy was dat hij in 1980 longkanker kreeg, wat hij door zijn positiviteit en doorzettingskracht heeft weten te overleven.

Samen zijn ze diverse malen naar Lourdes geweest, waar ze de nodige kracht hebben gekregen. Op hun oude dag zijn ze voor de eerste maal naar Turkije gevlogen, wat ze geweldig vonden. Ze wonen in hun knusse woning in het Gasthuis en hopen mee te mogen met de bewonersvakantie.
Burgemeester Slinkman heeft maandag 22 april het diamanten paar gefeliciteerd met bloemen en een ingelijste trouwacte.