Nieuwe fietsbrug. (foto: Waldie Rutten)

Nieuwe fietsbrug van Cuijk naar Mook voor snelfietsroute Nijmegen

MOLENHOEK – Zaterdag is de nieuwe fietsbrug tussen Cuijk en Mook over de Maas op zijn plek gehesen. Dit is een van de laatste werken aan de snelfietsroute van Cuijk naar het Radboud Universiteit in Nijmegen.

Er waren twee drijvende kranen in de maas bezig om de brug op zijn plek te leggen. Rond 13:00 uur zou het grootste gedeelte op zijn plek moeten liggen. De brug is 147 meter lang en zes meter breed. Het transport over het water vanuit Schiedam liep vertraging op, omdat het niet onder de Graafsebrug bij Nijmegen paste. Er werd water in de pontons gelopen om de lading te verzwaren zodat het schip nog zakte en alsnog onder de brug door kon.

Het plaatsen van de nieuwe fietsbrug is een samenwerkingsproject tussen de provincies Gelderland, Noord-Brabant en Limburg en de gemeenten Cuijk en Mook en Middelaar. De plaatsing van de nieuwe brug trok erg veel bekijks.