Marieke van Ruitenbeek in de Millinger Theetuin tijdens het maken van de videoclip van 'Bloos maar'. (foto: Patchanka Oosterhuis)

Blozend door Berg en Dal

BEEK - Op vrijdag 5 juni brengt de Beekse zangeres Marieke van Ruitenbeek (27) haar nieuwe Nederlandstalige single ‘Bloos maar’ uit, waarbij zij ook een videoclip heeft gemaakt in de prachtige omgeving van Berg en Dal.

In de clip zijn (drone)beelden te zien van onder andere de exotische Millinger Theetuin, uitgestrekte felgekleurde Kekerdomse velden en de sprookjesachtige Groesbeekse bossen.

Zangeres Marieke van Ruitenbeek maakte in 2018 haar muzikale debuut met het nummer ‘Beek’, waarin een ode werd gebracht aan dat dorp. Met dit nummer kwam zij met stip binnen op #6 van de Gelderse Top-100. Vanaf dat moment bracht Van Ruitenbeek een Nederlandstalig album uit onder de naam ‘Ongelofelijk fantastisch,’ alsmede diverse Nederlandstalige singles. Naast eigen nummers maakt van Ruitenbeek ook geregeld Nederlandstalige bewerkingen van nostalgische Engelse nummers, zoals ‘the Sound of Silence’ (Ik luister) en ‘Save the last dance for me’ (De laatste dans delen wij).

Met Beek als thuishaven brengt Van Ruitenbeek met haar clip een visuele ode aan de gehele gemeente Berg en Dal. Na het zien van deze clip krijgt de kijker gegarandeerd zin om zijn of haar wandelschoenen aan te trekken, of op de fiets te springen en er op uit te gaan in de gemeente Berg en Dal. Misschien wel met een liedje in zijn of haar hoofd.

De videoclip van ‘Bloos Maar’ zal op vrijdag 5 juni vanaf 00:00 uur te zien zijn via het youtube kanaal van de zangeres. Zoek dan op: Bloos Maar – Marieke van Ruitenbeek (directe link: https://youtu.be/kME6PqiZEKo).