Gemeente Berg en Dal komt horeca en campings ruimschoots tegemoet

BERG EN DAL – Het gemeentebestuur van Berg en Dal komt met een steunpakket zowel de horeca als de campings ruimschoots tegemoet. De horeca-ondernemers hoeven vanaf 1 juni niets te betalen voor de huur van de terrassen, in totaal gaat het hier om 12.000 euro. Daarnaast mogen de horeca-ondernemers hun terrassen vergroten om zo de schade van het coronavirus wat te verzachten.

Voor deze extra ruimte van deze terrassen zal door de gemeente ook niets in rekening worden gebracht. Ook eigenaren van campings krijgen van de gemeente Berg en Dal 50,00 euro per staanplaats om de campinggasten voldoende sanitaire voorzieningen te kunnen bieden. Het is belangrijk dat de toeristen Berg en Dal weer weten te vinden, aldus wethouder Irma van de Scheur. Ook wethouder Sylvia Fleuren is van mening dat met de 50 euro voor iedere staanplaats de ondernemer de mogelijkheid biedt om voor alle gasten sanitaire voorzieningen te regelen, zoals toilet met wasgelegenheid voor iedere staanplaats. "Ongetwijfeld zal de toerist deze veiligheid waarderen," aldus Fleuren.