(foto: Joop Verstraaten)

Piet Eeren op de bres voor kinderen: 'Maak van de Ottenhoffstraat geen racebaan'

GROESBEEK – Piet Eeren houdt zijn hart vast als hij naar het voorbijracende verkeer kijkt op de Burgemeester Ottenhoffstraat in Groesbeek.

"Het is niet normaal zo hard wordt er hier gereden", laat Piet weten. Hij heeft een bord gemaakt met de volgende tekst ‘Niet racen Rustig het zou je kind maar wezen‘ met een oranje waarschuwingslamp daarboven. De Burgemeester Ottenhoffstraat is een sluipweg geworden. Het verkeer komt van Mook of Molenhoek en rijdt dan via de Houtlaan en Kerkstraat naar de Burgemeester Ottenhoffstraat om zo via de Dries op de Nieuweweg te komen, zo hebben ze het centrum vermeden, volgens Piet. Wat de snelheid eruit kan halen is volgens Piet dat het verkeer rechts voorrang moet verlenen. Dat is ook het geval op De Stekkenberg en De Dries, waarom niet hier, vraagt Piet zich af. "Contacten met politie en gemeente hebben tot nu nog niets opgeleverd, er moet eerst wat gebeuren", aldus Piet. "Het afgelopen jaar zijn hier drie honden dood gereden, een teckel werd zelfs doodgereden terwijl de automobilist doorreed. Ik doe het niet voor mijzelf maar voor de kinderen."

Piet zet het bord van 08.00 tot 10.00 uur en van 15.00 tot 17.00 uur als de kinderen naar school gaan of weer terugkomen.