(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Inwoners Ooij willen een Reinier van Ooiplein dat bruist

OOIJ – De inwoners van de Ooij zijn vorige week bij elkaar gekomen in dorpshuis De Sprong in Ooij. Dit naar aanleiding van de Dorpsagenda waaruit onder andere bleek dat de inwoners een Reinier van Ooiplein willen waar alle inwoners van Ooi trots op mogen zijn.

Het moet een plein gaan worden om elkaar te treffen of het nu kermis is of niet. Daarnaast moet het plein gezelligheid uit gaan stralen met het nodige groen. De bezoekers waren verdeeld over twee zalen dit in verband met het corona virus. De ene zaal werd bijgewoond door wethouder Annelies Visser en in de andere zaal wethouder Silvia Fleuren. In beide zalen was een viertal ontwerpschetsen te zien, hoe het plein eruit zou kunnen komen te zien. Een werkgroep had zich bij het opstellen van de Dorpsagenda al bezig gehouden met de face-lift van het Reinier van Ooiplein, ook zij gaven samen met ambtenaren van de gemeente Berg en Dal een toelichting over de plannen.

Door de aanwezigen werden nog diverse vragen gesteld die zullen worden meegenomen – indien mogelijk - in het uiteindelijke plan. De gemeente Berg en Dal heeft geld beschikbaar gesteld om voor het plan een ontwerp te maken. De gemeente vindt het belangrijk dat er een plan komt waar iedere inwoner van Ooi blij mee kan zijn. Op een van de volgende vergaderingen zal het concept plan aan de orde komen.