Tiny Wigman en wethouder Annelies Visser bij het onthulde insectenhotel Wigman. (foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Tiny Wigman onthult eigen insectenhotel

BERG EN DAL – Het was een bijzondere bijeenkomst woensdagmorgen 11 mei bij de grote Larixbank bij het project Waldboeren aan de Postweg in Berg en Dal. Wethouder Annelies Visser van de gemeente Berg en Dal was speciaal daarheen gekomen om Tiny Wigman te feliciteren met de onlangs gewonnen prijs van vijfduizend euro van de Vogelbescherming Nederland als prijs voor het natuurherstel in de Ooijpolder.

De prijs werd overhandigd door Mr. Pieter van Vollenhoven. Voor wethouder Visser was het een bijzonder moment. “Jij hebt ons verrast maar niet verbaasd dat je deze grote prijs namens Via Natura hebt mogen ontvangen. Het Landschaps Herstelplan in Ooij staat er en is een geweldig resultaat dankzij jouw inzet. Ook heb jij het vertrouwen van de boeren weten te vinden, jij was en bent een echte verbinder. Wij als gemeente hebben veel respect voor zowel de Ploegdriever als Via Natura.”

Namens de gemeente Berg en Dal bood wethouder Visser Tiny Wigman een prachtig insectenhotel aan met de naam ‘Wigman Hotel’ alsmede een fraai boeket bloemen. “Dit heb je dik en dubbel verdiend en daarnaast heb je zelf het natuurontwikkelingsplan op de politieke agenda weten te krijgen.” Tiny Wigman was zichtbaar onder de indruk van hetgeen haar ten beurt viel. “In de twintig jaar dat ik bezig ben met de versterking van de natuur heb ik dit nog niet mee gemaakt”, aldus Wigman, die liet weten het gewonnen geldbedrag in de versterking van het landschap te zullen steken en een gedeelte voor educatie en natuuractiviteiten. Het komt goed terecht, liet natuurmens pur sang Tiny Wigman weten.