Wormenhotel voor De Biezenkamp

BEEK - Dar verlootte een wormenhotel onder de basisscholen in de gemeente Berg en Dal. Basisschool De Biezenkamp was de gelukkige winnaar.

Woensdag 8 september brachten wethouder Nelson Verheul en Dar het wormenhotel naar de school. De Biezenkamp is de zesde school in de regio met een eigen wormenhotel.
Een wormenhotel is een heel mooi voorbeeld van afval naar grondstof. Kinderen kunnen er zelf mee aan de slag. Zij maken van hun eigen fruitafval mooie, rijke, zwarte aarde. Die aarde gebruiken de kinderen daarna in de schooltuin. Zo is de cirkel weer rond.

Wethouder Nelson Verheul: “Wat een goed initiatief is het wormenhotel. Basisschool dDe Biezenkamp had al een moestuin. Met dit wormenhotel maken zij hier zelf compost voor. Zo is hun gft-afval dus echt grondstof. Na de herfstvakantie gaan ze op deze school ook nog eens met afvalscheiding aan de slag. Dat zijn mooie vooruitzichten!”

Jong geleerd is oud gedaan
De gemeenten en Dar vinden het belangrijk dat er op school aandacht is voor afval, afvalscheiding en zwerfafval. Jong geleerd, is oud gedaan. Zo zijn er op veel scholen al afvalbakjes in de klas voor plastic+, oud papier, gft-afval en restafval. Dar is ook bezig met het ontwikkelen van lesmateriaal. Meer informatie hierover staat op www.dar.nl/lesmateriaal.