Actietent inzameling 11-12-21.
Actietent inzameling 11-12-21. Foto: eigen foto

Inzameling Voedselbank Groesbeek groot succes!

REGIO - De inzameling van houdbare levensmiddelen op zaterdag 11 december voor de Voedselbank is weer een groot succes geworden. De klanten van de supermarkten in de gemeente Berg & Dal en Heumen gaven met gulle hand.

Door de medewerking van AH Millingen, Coop Groesbeek, Jan Linders Groesbeek, AH Groesbeek, AH Malden, Plus Malden, Spar Molenhoek en Plus Mook konden is er de vrijwilligers vele dozen en kratten vullen, bijna 13.000 producten. En de mooie flyer van DHG-drukkerij bleek een handige boodschappenlijst. En ons stoere vervoersteam bleef tot in de donkere uren bezig om alles naar de opslag aan de Muldershof te brengen. En daar is het team beheer nog enkele dagen bezig om alles netjes op houdbaarheid en soort in de stellingen op te slaan. Voorraad voor de komende maanden.

Verder zijn er ook klanten die de voorkeur geven aan contanten in de donatie pot of via de donatieknop van onze website: www.voedselbankgroebeek.nl. Want ook die inkomsten zijn nodig.

Dank is er aan allen voor de inzet en de samenwerking en voor de solidariteit met degenen die tijdelijk onvoldoende inkomen hebben om goed en gezond dagelijks voedsel te kunnen kopen.

“En natuurlijk gaan we niet achterover leunen. Want naast houdbare producten is ook elke week vers (groente, fruit, vlees, vis, brood) nodig. En die halen we dan weer bij de winkels, de supermarkten, de regionale Voedselbank en Kringloop Sint-Michael. Goed voedsel mag niet verloren gaan.”