Duurzame energie van de zon.
Duurzame energie van de zon. Foto: Christine Wevers

Kom naar Energiecafé Heumen

HEUMEN - Weten wat jij zelf kunt doen nu de energieprijzen de pan uitrijzen? Kom dinsdagavond 31 mei naar het Energiecafé van Energiecoöperatie Heumen in Buurderij De Lage Hof, Overasselt. Je hoort onder meer hoe je zelf aan de slag kunt om je huis te verduurzamen en kosten te besparen.

Het energieloket van gemeente Heumen licht toe hoe je als woningeigenaar, individueel of samen met de buurt, je huis energiezuiniger maakt. Ook vertelt een inwoner van Overasselt hoe hij zijn huis volledig heeft verduurzaamd.

Na de verschillende presentaties geven lokale installatiebedrijven uitleg over onder meer warmtepompen en isolatie. Je kunt meteen terecht met je vragen hierover.

Energiecoöperatie Heumen laat zien dat je verduurzaming ook collectief kunt aanpakken. De coöperatie en projectvoorbereider Wiek-II werken samen met ontwikkelaars GroenLeven en Enovos aan Zonnepark Teersche Sluispolder. Hoe jij als inwoner meeprofiteert van lokale zonne-energie leggen ze je graag uit.

Inwoners van gemeente Heumen zijn van harte welkom op het Energiecafé Heumen. Dinsdag 31 mei, inloop 19.30 uur, start 20.00 uur. Buurderij De Lage Hof, Kasteelsestraat 5, Overasselt. Aanmelden voor het Energiecafé is niet nodig. Deelname is gratis.