Veteranendag in Berg en Dal

BERG EN DAL - De gemeente Berg en Dal houdt op woensdag 29 juni haar jaarlijkse Veteranendag. Alle veteranen die in deze gemeente wonen, kunnen zich hiervoor aanmelden.

De Veteranendag houden we in het Vrijheidsmuseum en duurt van 15.00 tot ongeveer 18.00 uur. Uiteraard houdt burgemeester Mark Slinkman een toespraak. Ook de militair attaché van Oekraïne, kolonel Yurii Herashchenko, spreekt de veteranen toe. Daarna is er een informeel samenzijn enwordt de middag afgesloten met de welbekende ‘blauwe hap’.

Nog geen uitnodiging gehad?

De veteranen die bij het Veteraneninstituut geregistreerd staan, hebben vorige week per post een uitnodiging van ons gekregen. “Bent u wel veteraan en woont u in de gemeente Berg en Dal, maar heeft u geen uitnodiging gehad? Dan kunt u zich natuurlijk ook aanmelden voor deze dag. Stuur dan een mail naar evenementen@bergendal.nl of bel ons op 14 024.”

Wat is een veteraan?
Veteranen zijn alle militairen met de Nederlandse nationaliteit die het Koninkrijk hebben gediend in oorlogsomstandigheden of vergelijkbare situaties. Dit geldt ook voor vredesmissies in internationaal verband. Het maakt daarbij niet uit of ze nu nog militair zijn of niet.