De nieuwe ontmoetingsplek nabij de visvijver aan De Mies. (foto: Joop Verstraaten) Foto: Joop Verstraaten

Nieuwe ontmoetingsplek jongeren Groesbeek

GROESBEEK - Bij De Mies in Groesbeek vlakbij de visvijver is een nieuwe ontmoetingsplek voor jongeren gerealiseerd. Deze plek is tot stand gekomen samen met een grote groep jongeren, die de afgelopen tijd vaak bij basisschool ‘t Vossenhol en omgeving stonden.

Omwonenden van ’t Vossenhol, leraren, kinderen en hun ouders ervaren al langere tijd overlast. Van harde muziek in de avond en nacht en afval achterlaten tot aan rondrijden met brommers en scooters. Als de jongeren op hun nieuwe plek samenkomen is dit hopelijk voorbij.

Voor de nieuwe plek zijn afspraken gemaakt over gedrag. Deze staan op deze nieuwe locatie bevestigd op een bord. Ook gaat de gemeente regelmatig langs om te controleren of de jongeren zich aan de afspraken houden. Zo niet, deelt de handhaver boetes uit.
Er komt op korte termijn een verbod om samen te komen bij ’t Vossenhol. Als een handhaver ziet dat jongeren daar toch gaan staan, krijgen deze meteen een boete.

Welke maatregelen waren er al genomen? Politie en BOA’s hebben de afgelopen periode al extra gesurveilleerd en actief gehandhaafd. Jongerenwerkers van de gemeente gaan nog regelmatiger het gesprek aan met de jongeren om ook zo te zoeken naar oplossingen voor het ongewenste gedrag. Eventueel gebeurt dat ook met de ouders/verzorgers

Overlast?

Mensen die overlast ervaren in het centrum van Groesbeek, kunnen bellen met de politie via 0900 8844.