Sociaal Groesbeek wil onderzoek naar financiën Omroep Berg en Dal

GROESBEEK – Hans Peters van Sociaal Groesbeek heeft donderdagavond aan burgemeester Slinkman gevraagd om een onderzoek in te stellen naar de verdwenen financiën van Omroep Berg en Dal.

Na de fusie zou volgens Peters er nog ruim 80.000 euro in de kas gezeten hebben. Peters vroeg zich af waar die gebleven zijn of wat er van gekocht is. Hij verzocht Slinkman een onderzoek door de rekenkamer te laten instellen. Daarnaast was raadslid Davy van Loon (CDA) van mening dat de huurprijs van de studio's van Omroep Berg en Dal eens tegen het licht moeten worden gehouden. Volgens hem was die te hoog. Burgemeester Slinkman liet weten dat hij aan beide verzoeken aandacht zal besteden. Het is bekend dat Omroep Berg en Dal in zwaar financieel weer verkeert. Zij heeft het college verzocht de bezuinigingen, die ook bij Omroep Berg en Dal zouden worden toegepast ongedaan te maken om in ieder geval de omroep te kunnen redden.