Herdenking Market Garden in Beek

BEEK - Zondag 17 september vindt weer de herdenking van de bevrijding van Beek en Ubbergen (op die mooie zondag in 1944) plaats. Beginnend met een Oecumenische kerkdienst in de R.K. Bartholomaeus-kerk zal deze herdenking om 19:55 uur bij de monumenten aan het John P. Foley-plantsoen worden gehouden.

De dienst begint om 19:00 uur en wordt geleid door pastoor Henk Janssen en dominee Peter van der Vange. Het Gemengd Koor, onder leiding van organist Cor van Wageningen, zorgt voor de muzikale ondersteuning. De Beekse schutterij BUB zal traditioneel ook bij deze dienst aanwezig zijn.

Na deze dienst lopen ze naar de monumenten waar om 20.00 uur stilte wordt gehouden. Vervolgens zullen zowel vertegenwoordigers van het College van B & W van de gemeente Berg en Dal als van de gemeente Kranenburg spreken. Leerlingen van de basisschool De Biezenkamp en de Havo Notre Dame des Anges zullen een bijdrage leveren. Een ander belangrijk moment tijdens deze bijeenkomst is de overdracht van het monument door groep 8 aan groep 7 van de Biezenkamp.

Harmonie KNA uit Beek verzorgt bij deze bijeenkomst de muzikale ondersteuning door het spelen van het Amerikaanse, Britse en Nederlandse volksliederen en na het leggen van de bloemen sluit het de bijeenkomst af met het muziekstuk Nearer My God to Thee. Na de afsluiting is een ieder welkom om bij Hotel Spijker in Beek een kopje koffie te drinken.