Foto: Joop Verstraaten

3 Oeverfestival zet het mooie gebied weer op de kaart

Foto: Peter Hendriks

MILLINGEN – Tijdens de derde editie van het 3 Oeverfestival is het de organisatie gelukt dit mooie gebied tussen Millingen aan de Rijn, Kleve en de kop van Pannerden weer duidelijk op de kaart te zetten.

De vele honderden bezoekers die vanaf vrijdag tot en met zondag het gebied hebben aangedaan, stonden ongetwijfeld versteld van het mooie gebied zoals de Zuidoever; gemeente Berg en Dal en Kleve, Oostoever; gemeente Rijnwaarden en Zevenaar en de Westoever; gemeente Lingewaard.

Op elke oever hebben de deelnemers een open atelierroute aangetroffen waaraan veel plaatselijke kunstenaars hebben meegewerkt. Op een enkele bui na op vrijdagmorgen mag de organisatie niet klagen over de weersomstandigheden, want die waren voor deze activiteiten prima. Zowel de deelnemende gemeenten alsmede de Provincie Gelderland hebben financieel bijgedragen om dit gebied extra te promoten. Alle deelnemers hebben hun route zelf uit kunnen stippelen en werden bij het verlaten van de pontjes in Millingen aan de Rijn ontvangen door muziek.