Foto: Peter Hendriks

Wethouder Erik Weijers opent duurzaamheidswinkel in centrum Groesbeek

Foto: Peter Hendriks

GROESBEEK – In het voormalige winkelpand van Etos aan de Dorpsstraat in Groesbeek heeft dinsdagmorgen wethouder Erik Weijers de duurzaamheidswinkel 'Enverion' officieel geopend.

In deze speciale winkel is alle informatie te verkrijgen om energie te besparen en verduurzamen. Op de wekelijkse markt werden dinsdagmorgen driehonderd flyers uitgereikt met daarop een uniek nummer. In de winkel stonden een viertal kluisjes klaar waarmee met het bewuste nummer prijzen waren te winnen zoals een woning energiescan ter waarde van 350 euro en vier energiebespaarboxen (met een ledlamp, ecosaver nachtlampje en een waterbespaarder) ter waarde van elk 45 euro.

Wethouder Weijers hoopte dat veel inwoners een bezoek aan deze duurzaamheidswinkel zullen brengen en hoopt dat er veel energie bespaard zal worden. De gemeente Berg en Dal wil in 2050 energie neutraal zijn en Enverion werkt eraan mee om dit te halen, aldus Weijers.

Enverion is een initiatief van lokale ondernemers in samenwerking met de gemeente Berg en Dal. De winkel in Groesbeek blijft tot 1 december open en verhuist dan naar Millingen aan de Rijn en vervolgens vanaf februari 2018 naar Beek.