Foto: Peter Hendriks

Inbrekers in Ooij ook weinig kans

Foto: Peter Hendriks

OOIJ – Sinds vrijdagmorgen worden mogelijke inbrekers er in Ooij via een WhatsApp Buurtpreventiebord erop geattendeerd dat zijn in Ooij ook weinig kans maken om hun slag te slaan.

Een groot deel van Ooij is inmiddels aangesloten bij een van de vier BuurtsWhatsApp-groepen. Alleen aan de westkant van Ooij zoals de Maurits en Hendrikstraat en omgeving daar is momenteel nog geen groep actief. Burgemeester Slinkman heeft vrijdagmorgen een WhatsApp – Buurtpreventiebord samen met een van de beheersters Roos Huberts onthuld aan de Kerkdijk in Ooij.

De gemeente Berg en Dal plaats op alle toegangswegen van het dorp een waarschuwingsbord dat de bewoners een oogje in het zeil houden wat er in hun dorp gebeurt. Momenteel zijn veel dorpen en buurten in Nederland die werken met een BuurtWhatsApp dat al heeft geleid dat er criminelen zijn aangehouden en dat het aantal woninginbraken in sommige wijken is gehalveerd. Ooij is na Groesbeek, Leuth, Breedeweg, Millingen aan de Rijn, De Horst en Kekerdom nu al het zevende dorp in de gemeente Berg en Dal dat al een dekkend aantal BuurtWhatsAppgroepen heeft.