Peuteropvang krijgt subsidie

BERG EN DAL - Zowel de peuteropvang van KION die peuteropvang realiseert in Beek en Ooij alsmede Partou die de opvang in Leuth verzorgt, hebben een subsidieaanvraag bij de gemeente Berg en Dal ingediend voor 2018.

De KION denkt in Beek en Ooij 75 kinderen te bereiken, te verwachten is een groei van deelname in Ooij en een lichte afname in Beek ten opzichte van 2017. In Ooij zou hierdoor een wachtlijst kunnen ontstaan. Om hier tijdig in te anticiperen is er vanaf het najaar van 2017 een dagdeel voor een halve groep van Beek naar Ooij verhuisd, zodat nu beide locaties vier dagdelen open zijn.

Bij Partou in Leuth is de verwachting dat 30 peuters gebruik zullen gaan maken van de opvang. Doordat er de laatste jaren weinig kinderen in Leuth worden geboren is hier een volledige bezetting moeilijk realiseerbaar. In Leuth worden dan ook de dagopvang met de peuteropvang gecombineerd zij het dat er wel gerichte activiteiten voor peuters plaatsvinden. Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft besloten KION een subsidie te verlenen van 54.240 en voor Partou 10.833 euro.