Foto: Joop Verstraaten

GroenLinks kiest voor wethouder van buiten Berg en Dal

Foto: Eigen foto

BERG EN DAL – GroenLinks heeft tijdens de onlangs gehouden gemeenteraadsverkiezing drie raadszetels in de wacht weten te slepen. Het CDA die met vier zetels de grootste partij werd, startte de onderhandelingen met alle partijen. Uiteindelijk werd besloten verder te praten met GroenLinks, Polderbreed en GVP.

GroenLinks had al laten weten dat zij het voornemen hadden om een wethouders-kandidaat van buiten Berg en Dal aan te trekken. Afgelopen maandag heeft GroenLinks haar kandidaat gepresenteerd: de heer Nelson Verheul (44) uit Nijmegen. Verheul heeft maandagavond al een kennismakingsgesprek gehad met de beoogde wethouders Sylvia Fleuren (CDA), Annelies Visser (Polderbreed) en Irma van de Scheur (GVP). Het is de bedoeling dat deze vier partijen het nieuwe college voor de komende vier jaar gaan vormen. Verheul is geboren in Colombia en werd op 6-jarige leeftijd geadopteerd door een stel uit Nederland. Hij groeide op in Varik en studeerde aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Nelson woont momenteel in Nijmegen, is getrouwd en heeft vier kinderen. Hij was van 2011 tot 2017 lid van Provinciale Staten van Gelderland, op het laatst als fractieleider. Hij stopte daarmee omdat het moeilijk te combineren viel met zijn gezin. Nu is hij werkzaam bij Rijkswaterstaat waar hij zijn baan zolang geparkeerd heeft; hij kan er later weer terugkeren. Afgelopen vrijdag zijn de vier partijen de hele dag bij elkaar gekomen met de bedoeling om spijkers met koppen te slaan.