Voedselbank Groesbeek zoekt bestuursleden

GROESBEEK - In verband met uitbreiding van het klantenbestand en vertrek van de voorzitter wil de Voedselbank Groesbeek e.o. graag in contact komen met mensen die belangstelling hebben voor een bestuursfunctie in ze organisatie.

De Voedselbank Groesbeek is, zoals alle voedselbanken, inclusief onze landelijke organisatie, een 100-procent vrijwilligersorganisatie. "Ons doel is noodhulp verstrekken in de vorm van wekelijkse voedselpakketten aan gezinnen die (tijdelijk) moeten rondkomen van een leefgeld lager dan een door onze landelijke organisatie vastgesteld bedrag. Omdat ons tweede doel is verspilling van voedsel tegen te gaan, kopen wij het voedsel -dat wij uitdelen- niet in, maar krijgen dat geschonken door voedselproducenten, supermarkten, andere leveranciers en particulieren.

Voor onze huisvesting en de kosten van onze activiteiten vertrouwen we grotendeels op het ter beschikking stellen van de middelen daarvoor door bedrijven, organisaties, gemeenten en particulieren. De Voedselbank Groesbeek heeft vier uitgiftepunten in de gemeenten Berg en Dal en Heumen. Van daaruit bedienen wij met onze vrijwilligers ongeveer negentig gezinnen.

Als u affiniteit voelt met onze doelen en graag leiding geeft aan een groep gemotiveerde vrijwilligers dan kunt u contact opnemen met onze voorzitter via email jaah.verhagen@gmail.com."