Kern Breedeweg wacht nog steeds op zebrapad...

GROESBEEK-BREEDEWEG – De fracties Sociaal Groesbeek,Voor Berg en Dal, Volg en VVD in de gemeente Berg en Dal hebben het college gevraagd een tijdelijke zebra oversteekplaats te realiseren op de Breedeweg in afwachting van een definitieve.

De commissaris van de Koning heeft bij zijn bezoek het vorig jaar aan Berg en Dal een zebra toegezegd maar daar is tot op heden nog niets van terecht gekomen. Wethouder Fleuren bevestigde dat de commissaris de zebra heeft toegezegd. Een tijdelijke zebra is niet mogelijk omdat de Breedeweg een weg van de Provincie Gelderland is, aldus Fleuren die de gemeenteraad beloofde contact op te nemen met de provincie in de hoop dat het tweede kwartaal van 2019 de zebra op de Breedeweg gerealiseerd zal zijn.