Ingezonden brief

Oproep bosarbeiders

In Hét GemeenteNieuws van woensdag 28 juni 2017 heeft een foto gestaan van een 10-tal bosarbeiders die in 1924 vanuit Groesbeek- in dienst van een Belgische bosonderneming- zijn vertrokken naar Zuid-Frankrijk, in de buurt van de Spaanse grens. In de hoop daar een goedbetaalde baan te vinden. Eén van hen was ploegbaas Gradus Kosman.

Door de familie van Gradus is geprobeerd te achterhalen in welke plaats/ gemeente/ streek deze groep mensen is terechtgekomen. Tot dusverre zonder resultaat. Daarom de vraag: zijn er nabestaanden van deze Groesbekers die wél iets naders over deze locatie kunnen vertellen?

Een berichtje aan deze krant via gemeentenieuws@starterspers.nl dan wel via telefoonnummer 024 3977245 wordt zeer op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet, Hanneke Kosman.