Foto: Joop Verstraaten

Tennisvereniging Groesbeek neemt ledverlichting in gebruik

GROESBEEK – Vrijdagavond werd in het clubgebouw van tennisvereniging Groesbeek een vrijwilligersavond gehouden. Volgens voorzitter Tom Weber zijn vrijwilligers onmisbaar voor het functioneren van een vereniging. Hij vroeg zich terecht af hoeveel de contributie zou moeten bedragen als er geen vrijwilligers zouden zijn.

Vanavond wordt er geen vrijwilliger van het jaar gekozen want elke vrijwilliger, hoe klein ook zijn bijdrage is, is belangrijk voor de vereniging, daar bouwen we op, aldus Weber. "Wij hebben vanavond een speciale gast uitgenodigd: de wethouder duurzaamheid, wonen, ruimtelijke ordening en milieu in de persoon van Nelson Verheul. Jullie vragen je misschien af waarom hij hier is? Wij als tennisvereniging hebben in het voorjaar twaalf armaturen met ieder een verbruik van 2.300W in totaal 27.600W vervangen door ledverlichting, waardoor wij een besparing van 50 procent op elektra gaan realiseren en zijn zo bezig om de tennisvereniging te verduurzamen. Binnenkort wordt ook nog een start gemaakt met de aanleg van 82 zonnepanelen op het dak van het clubgebouw", aldus Weber.

"De ledverlichting hebben wij echter nooit officieel in werking gesteld en om die reden is wethouder Verheul vanavond hier. Wij als gemeente Berg en Dal zijn blij dat er in de gemeente zoveel vrijwilligers zijn zoals hier binnen de tennisvereniging", aldus Verheul. Als dat niet zo was dan hadden we een groot probleem, volgens Verheul. De duurzaamheid die jullie gedaan hebben en nog gaan doen is niet mis. Ik ben blij dat het bestuur het nut van duurzaamheid inzien. Wat de ledverlichting betreft dragen wij als gemeente graag een steentje bij in de vorm van subsidie. Door een App te activeren stelde Verheul de ledverlichting onder een daverend applaus in werking. De Belgische aannemer Ledcon uit Genk die eveneens aanwezig was, hoopte dat tennisvereniging Groesbeek jaren plezier van deze ledverlichting zal hebben.