(foto: Joop Verstraaten)
(foto: Joop Verstraaten) Foto: Joop Verstraaten

Zeer rustige jaarwisseling in gemeente Berg en Dal

BERG EN DAL – De jaarwisseling in de gemeente Berg en Dal is zeer rustig verlopen. Evenals de afgelopen jaren hoefden de brandweerkorpsen slechts een enkele maal uit te rukken.

Dat was oudjaarsmiddag in Groesbeek het geval. In de hangplek nabij sporthal Heuvelland aan De Mies in Groesbeek hadden onverlaten rond 17.00 uur piepschuim in brand gestoken, wat gepaard ging met een flinke rookontwikkeling. De brandweer heeft het brandje geblust.

Oudjaarsavond rond 21.00 uur werd de brandweer gealarmeerd voor een omgewaaide boom op de Oude Kleefsebaan in Groesbeek. De gevallen boom die een gevaar opleverde voor het verkeer is door de brandweer van Groesbeek van het wegdek verwijderd. In Millingen aan de Rijn moest de brandweer op nieuwjaarsdag om 00.14 uur stil assistentie verlenen aan die ambulance bij een woning aan de Rubenstraat. Daar moest een patiënt van de eerste verdieping van de woning gehaald worden. In Beek tenslotte moest de brandweer nieuwjaarsdag even na 07.00 uur uitrukken voor rommel, dat door onverlaten in brand was gestoken op de Verbindingsweg.