Eerste lustrum open bridgekampioenschap

OOIJ – Voor de vijfde maal organiseren de drie bridgeclubs die de gemeente Berg en Dal rijk is een open kampioenswedstrijd op zaterdag 26 januari.

Aan deze bijzondere bridgedrive kan worden deelgenomen door alle leden van BC Hoog Laag, BC De Groebelton, BC Embecé en alle andere inwoners van de gemeente Berg en Dal die kunnen bridgen. De drive werd voor de eerste maal georganiseerd ter gelegenheid van de nieuwe gemeente Berg en Dal met als doelstelling de inwoners van de gemeente elkaar te laten ontmoeten.

Het aantal deelnemende paren liep vorig jaar op tot tegen de 100. Het accent van deze drive ligt niet op prestatie, maar op contact en gezelligheid. Voor het hoogst scorende paar heeft de gemeente Berg en Dal een wisseltrofee ter beschikking gesteld. De gastheer van dit jaar is BC Hoog Laag en wordt het kampioenschap gespeeld in dorpshuis De Sprong in Ooij. Het kampioenschap zal muzikaal worden omlijst door het eigen vrouwenkoor Harten Vrouwen, ditmaal aangevuld met een aantal heren.
Het kampioenschap wordt gehouden op zaterdag 26 januari om 13.30 uur. De zaal van De Sprong is om 13.00 uur al geopend zodat men zich kan aanmelden. De inschrijfkosten bedragen tien euro per paar, te voldoen bij aankomst in De Sprong.