Zagen en slepen tijdens hakhoutdag in Mook en Middelaar

MOOK EN MIDDELAAR - Zaterdag 19 januari houdt IKL een hakhoutdag in de gemeente Mook en Middelaar. Deze hakhoutdag is bedoeld om de historische grens zichtbaar te maken en om meer licht te creëren voor soorten zoals de levendbarende hagedis.

De bomen worden uitsluitend gezaagd met handgereedschap, onder leiding van een ervaren instructeur van stichting IKL. De instructeur zorgt voor het gereedschap en geeft een (veiligheids)instructie waarbij tevens wordt uitgelegd wat er gezaagd mag worden. Er zijn ook nog enkele liggende stammen van een stormschade die geruimd dienen te worden. Een mooie zaagklus waarbij het vrijkomende hout onder de deelnemers verdeeld kan worden.

Deze hakhoutdag is niet alleen een gelegenheid om lekker actief buiten bezig te zijn maar ook om andere mensen te leren kennen en de houtvoorraad verder aan te vullen. De dag duurt van 10.00 tot 15.00 uur. Een eenvoudige lunch wordt verzorgd. "Wil je meedoen, geef je dan snel op aangezien er maar een beperkt aantal plekken vrij is. Hierbij geldt wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Opgave doe je via www.buitenkrachtlimburg.nl of via een e-mail naar w.jansen@ikl-limburg.nl De deelnemers ontvangen voorafgaand op woensdag nog informatie over de plek waar we bij elkaar komen." Deze dag wordt mogelijk gemaakt door de samenwerking met de Gemeente Mook & Middelaar en IKL.