(foto: Henk Burgers)

Hoog bezoek tijdens de nieuwjaarsborrel van buurtvereniging De Smorenhoek

Tekst : Buurtreporter Henk Burgers

BEEK - Nadat 's morgens door enkele mensen de tent was opgezet en de tafels voor de oliebollen en de vuurkorf in gereedheid was gebracht, konden om 16.00 uur de bewoners van De Smorenhoek elkander (voor zover nog niet gebeurd) elkander de beste wensen overbrengen.

Rond 16.30 uur begon voorzitter Jelbrich De Vries met haar terug en vooruitblik. Nadat Henk Burgers de aanwezigen toestemming had gevraagd foto's te mogen maken (wet privacy) blikte de voorzitter terug op het afgelopen jaar. Helaas moesten we in 2018 afscheid nemen van het openbaar vervoer uit Beek. Niet iedereen was hier blij mee alhoewel er ook bewoners waren die blij waren dan de bus verdwenen was uit Beek. Bij de gemeente kwamen de mobiliteitsplannen ter spaken om opnieuw aanpassingen te doen aan de Rijksstraatweg. "Heeft u ideeën meldt het aan de voorzitter, zodat we op tijd aan de bel kunnen trekken."

Voor het jaar 2019 kon de voorzitter meedelen dat de jaarvergadering op 30 januari zal worden gehouden bij Sous Les Eglises, omdat er in De Musschenberg geen vergaderingen meer zullen plaatsvinden. Henk Burgers deelde mee dat Het Gemeenteblad niet zal verdwijnen, maar dat de Gemeentepagina niet meer geplaatst zal worden. Vervolgens wenste de voorzitter de 50 aanwezige buurtbewoners een gelukkig en gezond 2019. Rond 17.00 uur werd de buurtvereniging verrast met een bezoek van prins Mark en zijn kabinet. Na nog een paar gezellige uurtjes kwam ook aan deze gezellige nieuwjaarsbijeenkomst weer een einde, en kunnen we ons weer toeleggen op een goed, gezellig en druk 2019. Natuurlijk weer veel dank aan Prins Mark en zijn kabinet voor het bezoek aan De Smorenhoek en alle mensen die ook deze middag weer tot een geslaagde middag hebben weten te maken.

(foto: Henk Burgers)