WMG bomenactie!

BERG EN DAL - Iedereen weet dat bomen de wereld leefbaarder maken. Bomen zetten CO2 om in zuurstof en maken de wereld groener.

Bomen zorgen voor koelte en schaduw in de zomer en houden water vast. Bomen huisvesten allerlei vogels. Bomen en planten doen ook wonderen voor je humeur. Wij houden hier in Berg en Dal van onze bomen. Niet alleen in het bos maar ook in het dorp. Niet alleen op straat maar ook in de tuin. Daarom hebben wij een leuke actie bedacht.

Wie zijn wij? Wij zijn de WMG, de Werkgroep Milieubeheer Berg en Dal. Wij zetten ons in voor de natuur- en leefomgeving in onze prachtige gemeente Berg en Dal. We hebben ook natuurclubs voor kinderen en brengen een aantal keer per jaar het Milieujournaal uit.

Wat is de actie? Plant een nieuwe boom en krijg een boekenbon. Het moet wel een inheemse boom zijn, maar het mag ook een fruitboom zijn. Natuurlijk is de actie alleen bedoeld voor inwoners van de gemeente Berg en Dal. Stuur voor 1 mei een mail naar bomenactie@wmg-groesbeek.nl met vermelding van je naam, adres, telefoonnummer en een duidelijke foto van het planten van de boom. De eerste dertig inzendingen krijgen van ons een boekenbon!