(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Ook Berg en Dalse Boa's voorzien van elektrische auto's

BERG EN DAL – De Berg en Dalse Boa's zijn sinds woensdagmorgen ook voorzien van elektrische auto's.

Wethouder Nelson Verheul overhandigde de sleutels van de twee extra elektrische lease auto's aan de boa's. Dit gebeurde voor het gemeentehuis. Nu heeft de gemeente Berg en Dal de beschikking over vier elektrische auto's, die bestemd zijn voor de boa's en ambtenaren, die een auto nodig hebben om bezoeken en dergelijke af te kunnen leggen en voor overige dienstreizen. De gemeente Berg en Dal wil in 2050 energieneutraal zijn. Dat betekent dat de gemeente het gebruik van fossiele brandstoffen zoals benzine en diesel moet terugdringen. Volgens wethouder Verheul dragen de elektrische auto's hieraan bij.