(foto: Peter Hendriks)

Kampioenselftal Groesbeekse Boys massaal gehuldigd op bordes gemeentehuis

GROESBEEK-BREEDEWEG – Nadat het eerste elftal van de Groesbeekse Boy's zondagmiddag de thuiswedstrijd tegen Diosa uit Balgoij met 4-1 gewonnen had wisten zij het kampioenschap in de vierde klasse E binnen te halen. Hiervoor werden zij zondagavond gehuldigd op het bordes van het gemeentehuis.

Het Dorpsplein kleurde op een gegeven moment geel-zwart ,de kleuren van de Groesbeekse Boys in afwachting van de kampioenen die pas even na half acht arriveerden. Op het Dorpsplein moesten de spelers door een haag van Boys' vlaggen waar de jeugd voor gezorgd had. De fans waren allen vanaf de Breedeweg naar het Dorpsplein gekomen om de huldiging door wethouder Irma van de Scheur mee te maken. Ook voetballiefhebbers uit heel Groesbeek waren van de partij.

Toen de platte wagen arriveerde barstte het applaus voor de kampioenen los. Met de kampioensschaal voorop ging het feestvierend gezelschap het gemeentehuis binnen, waar ze samen met wethouder Irma van de Scheur op het bordes verschenen. Het is een hele eer om jullie te mogen ontvangen aldus van de Scheur. Het is 5 jaar geleden dat hier een voetbalclub heeft gestaan. "Met nog twee wedstrijden te gaan hebben jullie het kampioenschap al binnen en dat wil wat zeggen", aldus de wethouder. "Maar ongetwijfeld hebben alle mensen met een geel-zwart hart ook aan het succes van jullie bijgedragen. De spelers, trainer en bestuur hebben de gemeentemedaille dik en dubbel verdiend", besloot Irma van de Scheur haar toespraak tot de kampioenen.

Harm Hubers de voorzitter van De Groesbeekse Boys: 'Het is geweldig om deze mannen te huldigen. Door dit kampioenschap zijn we weer terug in de derde klasse E waar we ook moeten zijn. Deze groep is door eenheid en gezelligheid kampioen geworden. We zien al uit naar de derby's die komen gaan." Met het behalen van dit kampioenschap komt De Groesbeekse Boys het volgend seizoen uit in de derde klasse E, waarin twee Groesbeekse voetbalclubs spelen te weten Germania en Rood-Wit. Hierdoor komen er het volgend seizoen liefst zes Groesbeekse derby's. Het kampioensfeest is na de huldiging losgebarsten in het clubgebouw van De Groesbeekse Boys en werd maandag voortgezet."

(foto: Joop Verstraaten )