De eerste twee rookvrije speelplekken in gemeente Berg en Dal

BERG EN DAL – Op 3 en 5 juli hebben de wethouders Irma van de Scheur en Sylvia Fleuren de eerste twee officiële rookvrij in de gemeente Berg en Dal geopend. Met deze openingen is tevens het startsein van de Campagne Rookvrije Generatie gegeven.

Volgens beide wethouders vindt de gemeente Berg en Dal het belangrijk dat kinderen gezond opgroeien daarom zet de gemeente zich in voor een rookvrije generatie. Ook heeft de gemeente promotiemateriaal en advies om sportverenigingen en scholen om ook die te stimuleren om rookvrij te worden. De gemeente wordt hiermee geholpen door het rijk omdat de scholenpleinen per 1 augustus 2020 rookvrij moeten zijn. De gemeente wil graag samen met scholen en sportverenigingen een gezamenlijke boodschap uitstralen: ' Op weg naar een rookvrije generatie'. De twee eerste rookvrije speelplekken zijn De Rollebol in Leuth waar wethouder Van de Scheur tevens de nieuwe speeltoestellen heeft onthuld en bij de Kievitstraat in Beek waar wethouder Fleuren de speelplek rookvrij heeft verklaard. Beide rookvrije speelplekken worden met borden aangegeven.