Nieuwe activiteiten en groepen dagbesteding OBG in Nijmegen-oost

NIJMEGEN - Dagbesteding OBG kent vier groepen voor dagbesteding voor ouderen met (beginnende) dementie en is ook toegankelijk voor bewoners van de gemeente Berg en Dal. Nieuwe groepen zijn Meebewegen, Kookcafé en Creatieve ochtend

Een bijzondere groep zijn de deelnemers aan Meebewegen. Zij kiezen voor actieve dagbesteding. Elke woensdagochtend en -middag begeleiden twee stagiaires van de opleiding Beweging en Management en een medewerker van Dagbesteding OBG afwisselende beweegprogramma’s. Binnenkort wordt gestart met een maandagmiddaggroep.

Nieuw is het Kookcafé. Samen met leerlingen van het ROC en hun begeleider, biedt dagbesteding OBG een gezamenlijk kook- en eetmoment aan, dat wordt afgesloten met een kop koffie. Bezoekers van Kookcafé helpen mee bij de voorbereidingen (snijden komkommers en wortels, aardappels stappen voor de puree, toetje maken). Vanwege het succes van deze nieuwe activiteit, zal er vanaf 1 september een 2de dagdeel Kookcafé worden gestart.

En zal er op korte termijn gestart gaan worden met een extra dagdeel Creatieve ochtend. Er blijkt een groeiende behoefte te zijn geleide creatieve activiteiten. Deze zal gaan plaatsvinden op de maandagochtend vanuit het Atelier.

Dagbesteding OBG ook voor bewoners van de gemeente Berg en Dal. Deelname aan Dagbesteding OBG is mogelijk vanuit financiering Wmo voor bewoners van de gemeente Berg en Dal. Hiervoor is wel een indicatie nodig.