Vertegenwoordigers in het Erfgoedplatform Mook en Middelaar. Staand van links naar rechts: Peter Leenders, Maerten Verstegen, Annemarie Eras, Guus de Rooy, Toine Diks

Nieuwe impuls cultuur en historie Mook en Middelaar

MOOK - Onlangs is het Erfgoedplatform in de gemeente Mook en Middelaar opgericht. Hiermee krijgt het verenigingsleven dat zich in de gemeente bezighoudt met de plaatselijke historie en cultuur, een extra impuls.

Het platform geeft de aangesloten verenigingen en stichtingen de mogelijkheid thema's uit te wisselen, kennis en ervaring te delen en een activiteitenagenda voor Mook en Middelaar te presenteren. Het Erfgoedplatform neemt geen taken van de individuele organisaties over maar wil een extra laag toevoegen vanuit cultuur- en historisch perspectief. Mogelijke initiatieven zijn een jaarlijkse 'kunstprijs', het presenteren van de hele gemeente op het vlak van de gedeelde cultuur en historie tijdens de 'Open Monumentendag', het inhoud geven aan een erfgoedkaart of in een bezoekerscentrum resp. een streekhuis. Het Erfgoedplatform Mook en Middelaar biedt zich ook aan als gesprekspartner voor de gemeente en/of regionale overheden waar het gaat over beleid of nieuwe ontwikkelingen op het gebied van het uitdragen van de plaatselijke cultuur en historie als toeristische publiekstrekker.

Alle verenigingen en stichtingen in de gemeente Mook en Middelaar die zich bezighouden met kunst, cultuur of de lokale geschiedenis, worden van harte uitgenodigd om aan te sluiten bij dit nieuwe cultuurhistorisch Erfgoedplatform Mook en Middelaar.

Voor meer informatie over het Erfgoedplatform Mook en Middelaar kan men contact opnemen met Theo van Brunschot, voorzitter (06 20177917), Nico van Kessel, secretaris (06 44070198) of stuur een mail: erfgoedplatformmookenmiddelaar@gmail.com.