Oogstdankdienst met de Deutsche Messe van Schubert

GROESBEEK - Op zondag 10 november viert de Pprotestantse gemeente van Groesbeek haar jaarlijkse oogstdankdienst.

Gemeenteleden brengen producten van de oogst mee naar de kerk: appelmoes, wijn, noten, bloemen et cetera. Na afloop worden ze verkocht voor een goed doel. Dit jaar is het goede doel het Huis van Compassie in Nijmegen. Dit huis is een laagdrempelige plek waarin verschillende activiteiten plaatsvinden waarbij compassie met mensen in een maatschappelijk kwetsbare positie centraal staat. Compassie met bijvoorbeeld daklozen, ongedocumenteerde vreemdelingen, mensen die in armoede leven en mensen die sociaal geïsoleerd zijn en/of zorg behoeven. Een medewerker van het Huis van Compassie zal tijdens de viering hierover vertellen.

Tijdens de oogstdienst zal een koor samengesteld uit kerkkoor Horst Sion Breedeweg, De Broederschap van Sangers en dameskoor Con Amore uit Mook, onder leiding van dirigent Wil Wijers en organist Ineke van der Lee de vaste liturgische onderdelen van de dienst zingen uit de Deutsche Messe van Schubert.

Het wordt een mooie viering waar iedereen die van prachtige zang houdt en dankbaar is voor al het goede in het leven hartelijk welkom is. Alle bezoekers zijn uitgenodigd om producten van de oogst mee te brengen naar de kerk of na afloop deze producten te kopen voor het goede doel. Ook is er na de viering koffie/thee te verkrijgen met appeltaart, waarvan de opbrengst eveneens voor het goede doel is.

Protestantse kerk, Kerkstraat 18, Groesbeek. Aanvang 10.00 uur.