(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Provincie en gemeente zeggen 'dankjewel' tegen John en Virginie Grutters Groesbeek

GROESBEEK-DE HORST – John en Virginie Grutters van Betsy's kip aan de Hogewaldseweg in Groesbeek werden maandagmiddag getrakteerd met de EER Dankjeweltaart.

Aanwezig waren vrijwilligers van Betsy's kip, Marleen van Boheemen adviseur MKB van de Provincie Gelderland en wethouder Fleuren van de gemeente Berg en Dal. Volgens Marleen van Boheemen van de Provincie wil de provincie de contacten tussen het bedrijfsleven in de regio versterken onder andere op het thema duurzaamheid. Het bezoeken van Betsy's kip is onderdeel van de Dankjewel-tour. Elke week gaat een gemeente op bezoek in Gelderland om een Dankjewel-taart te brengen en hen te danken voor hun bijdrage een de Gelderse economie. Ook Berg en Dal is hier actief mee, aldus wethouder Sylvia Fleuren. De ondernemers doen waar ze goed in zijn, en dat is bij John en Virginie Grutters het geval. Zij hebben een nieuwe vorm van ondernemen samen met het houden van kippen runnen ze ook nog een wijngaard sinds 2006. Het is een voorbeeld voor andere ondernemers, aldus Sylvia Fleuren. Gezamenlijk werd de Dankjewel taart opgepeuzeld terwijl de ondernemers zorgden voor koffie en thee.