Van links naar rechts: Oscar Ooievaar, burgemeester Slinkman en John Jacobs. (foto: Peter Hendriks)

Nieuwe tankautospuit voor Brandweer Groesbeek

GROESBEEK – Burgemeester Slinkman heeft zaterdagmiddag twee jubilarissen van de vrijwillige brandweer gehuldigd in Groesbeek te weten Oscar Ooievaar en John Jacobs.

Oscar Ooievaar (25) is sinds 01 augustus 1996 actief als vrijwillige brandweerman. Begonnen in Haarlemmermeer en bent de laatste zeventien jaar bij het korps in Groesbeek. “Jij bent een betrokken brandweerman die mee denkt over het reilen en zeilen binnen het korps en altijd bereid je handen uit je mouwen te steken, daar waar nodig. Daarnaast coördineer jij al jaren de groep Verkenners Gevaarlijke stoffen en geeft altijd zelf het voorbeeld. En al twee jaar bedien je ook de hoogwerker. Door jouw ploegendienst ben je ook regelmatig overdag beschikbaar en dat is bijzonder prettig”, aldus Slinkman.

John Jacobs (40) is vanaf 1 september 1981 begonnen bij de brandweer Groesbeek. “Ruim 40 jaar geleden reed jij op je brommer de brandweer na waardoor het vermoeden bestond dat jij een mogelijke pyromaan zou zijn. Echter het tegendeel was waar. Jij bent gegrepen door het werk en was een trouwe bezoeker van de oefenavonden. In de afgelopen jaren heb jij een muur van diploma’s behaald. Als ervaren instructeur ben jij een grote betekenis voor jouw collega’s. Ook heb jij extra taken vervuld voor onder andere gezelligheid en binding (voorzitter personeelsvereniging) en stond jij bij de opvang van collega’s na een traumatische ervaring altijd klaar. Dank voor al die jaren”, aldus Slinkman.

Alle aanwezigen gingen vervolgens naar buiten waar de nieuwe tank autospuit ingepakt stond in een groot zwart doek. Slinkman kroop op de hoogwerker om onder groot applaus het doek van de nieuwe auto spuit af te beuren. De complete tankautospuit heeft ruim 350.000 euro gekost.