Frikandel met vermoedelijk scheermesjes aangetroffen in Ooij

OOIJ – Een inwoonster uit Ooij en haar vriend hebben zondag tijdens het uitlaten van hun hondje bij het Speulplein in Ooij een frikandel aangetroffen waarin vermoedelijk scheermesjes in verwerkt waren.

Toen het hondje de frikandel in zijn bek had, riep de vriend tegen het hondje 'laat los'. Toen het hondje de frikandel los liet brak de vriend de frikandel door midden en constateerde dat er stukjes ijzer of metaal in verwerkt waren. Het vermoeden bestaat dat het ging om scheermesjes.

De vriend heeft vervolgens de frikadel in het bos gegooid. Bij thuiskomst is de politie gealarmeerd, maar die beschouwen het als een incident en gaan er geen verdere actie in ondernemen. De gemeente Berg en Dal heeft de schaapsherder verzocht de schapen, die daar in de omgeving aan het grazen waren, uit voorzorg naar een andere locatie te brengen. Ook heeft de gemeente de speulplek gemaaid. De BOA's (Bijzondere Opsporings Ambtenaren) van de gemeente Berg en Dal hebben de directie omgeving afgezocht, maar niets meer aangetroffen. Zij zullen de omgeving in de gaten houden, zowel in uniform als in burger.