Passie voor muziek in Berg en Dal

BERG EN DAL - Regionaal Jeugdorkest Corrente uit Nijmegen en Muziekgezelschap Edelweisz uit Berg en Dal organiseren op zondag 11 juni een muziekmiddag in de kerk in Berg en Dal.

Regionaal Jeugdorkest Corrente is een symfonieorkest voor jeugd en jongeren uit Nijmegen en omgeving, en staat onder leiding van Guido Jansen. Muziekgezelschap Edelweisz is een blaasorkest uit Berg en Dal en staat onder leiding van Theo Jetten. Edelweisz organiseerde al vaker concerten waarbij verschillende orkestvormen te beluisteren waren (harmonie, brassband), maar deed dit nog nooit eerder met een symfonieorkest. Dat maakt het een unieke middag.

De beide orkesten musiceren afzonderlijk en gezamenlijk. Corrente laat de bekende melodieën van De Vier Jaargetijden van Vivaldi horen en ook staat Pirates of the Caribbean van Klaus Badelt op de lessenaar. Edelweisz speelt filmmuziek van John Williams en vult de kerk met klanken van de muziek van Ennio Morricone. De middag eindigt met werken die gezamenlijk worden gespeeld. Beide orkesten vloeien dan samen en laten onder andere muziek van Cirque du Soleil horen.

Passie voor Muziek is op zondag 11 juni in de kerk Onze Lieve Vrouw van het Heilig Hart, aan de Oude Kleefsebaan 123A in Berg en Dal en begint om 15.00 uur. De toegang bedraagt vijf euro en is inclusief consumpties. Voor meer informatie over de beide orkesten kunt u de websites bezoeken: www.corrente.nl en www.edelweisz-bergendal.nl.