DVSG mag energie neutrale accommodatie bouwen

DE HORST - De gemeenteraad van Berg en Dal is donderdagavond 14 juni unaniem akkoord gegaan om voetbalvereniging DVSG een subsidie te verstrekken van 505.950 euro voor het realiseren van een energieneutrale accommodatie.

Het gehele sportcomplex aan de Hoge Horst gaat in totaal zo'n 700.000 euro kosten. Ook heeft het bestuur van DVSG besloten om bij de gemeente alsnog een duurzaamheidslening af te sluiten van maximaal 80.000 euro (wat het eerder niet van plan was). Het bestuur is erop terug gekomen, omdat de verwachting is dat de kosten van energie op het energiezuinige sportpark veel lager zullen zijn. De duurzaamheidslening die in tien tot vijftien jaar afbetaald moet worden, zorgt ervoor dat de lening financieel haalbaar is, volgens DVSG.