(foto: Peter Hendriks)

Diamanten bruiloft zonder feest en zonder burgemeester in Groesbeek

GROESBEEK – Maandag 25 mei is het liefst 67 jaar geleden dat Jöp Janssen (83) en Toos Janssen (82) elkaar leerden kennen tijdens een wandeling door het dorp Groesbeek. Het was liefde op het eerste gezicht, laten zowel Jöp als Toos eensgezind weten en ze hebben liefst zeven jaar verkering gehad voor ze gingen trouwen.

Na hun trouwen is het stel Janssen-Janssen gaan wonen in de Vlasrootweg, van daar uit naar het Piet Heijnplein en nu wonen ze al jaren in een woning aan de Ruyterstraat in een oergezellige buurt; allemaal woningen in de wijk Herwendaal, waar ze het altijd ontzettend naar hun zin hebben gehad.

Jöp heeft altijd in de bouw gewerkt en Toos is gezinsverzorgster geweest en heeft uiteraard voor haar gezin gezorgd. Jöp en Toos hebben twee kinderen gekregen: zoon René en dochter Evelien. Beiden hebben ook twee kinderen gekregen. Dus vier kleinkinderen en bij de oudste twee kinderen zijn inmiddels twee achterkleinkinderen op komst. Iets waar zowel Jöp als Toos erg naar uitkijken. Naast hun eigen kinderen hebben Jöp en Toos ook de kleinkinderen in hun hart gesloten.

Als je Jöp ziet, dan zie je Toos ook en andersom eveneens. Ze zijn vaak samen en houden veel van muziek en gaan nog steeds graag dansen naast het fietsen en wandelen, wat ze ook met de regelmaat doen. Het is jammer dat de burgemeester in verband met het coronavirus niet kan komen. Maar dat is overmacht, laten ze weten. Beiden zijn zeer verrast door een schriftelijke felicitatie van Koning Willem Alexander en de Commissaris van de Koning in Gelderland. Ook het geplande feest kan helaas geen doorgang vinden, daar balen ze ontzettend van. Ze gaan zich nu verheugen op de komst van de achterkleinkinderen die in juli en september dit jaar geboren worden. Dan zijn er vier generaties binnen de familie Janssen-Janssen.