De bibliotheek biedt hulp bij digitale bankzaken.
De bibliotheek biedt hulp bij digitale bankzaken. Foto: Bibliotheek

Bankinformatiepunt in Bibliotheek Groesbeek

Algemeen

GROESBEEK - Bibliotheek Groesbeek heeft sinds kort een bankinformatiepunt. Inwoners kunnen daar vragen stellen over digitale bankzaken. Een afspraak maken is niet nodig. Bezoekers kunnen binnenlopen als de bibliotheek is geopend.

De klantadviseurs van Bibliotheek Groesbeek beantwoorden vragen over betalen en andere bankzaken. Ze helpen ook bij het vinden van de juiste informatie. Het regelen van persoonlijke en vertrouwelijke bankzaken is niet mogelijk, zoals rekeningen betalen, een lening afsluiten of een spaarrekening openen. Als dat nodig is, verwijst de bibliotheekmedewerker door naar iemand van de bank die wél persoonlijke en vertrouwelijke bankzaken kan begeleiden. Wethouder Erik Weijers: “Niemand hoeft zich buitengesloten te voelen door digitale drempels. Daarom kunnen alle inwoners bij de bibliotheek in Groesbeek terecht voor hulp bij hun digitale bankzaken.”

Telefonische hulp

Het bankinformatiepunt is bedacht door de grote banken, in samenwerking met openbare bibliotheken en maatschappelijke organisaties. Op de website Bankinformatiepunt.nl staat ook veel nuttige informatie. Liever telefonische hulp bij digitale bankzaken? Bel dan gratis de DigiHulplijn (0800-1508). Naast het bankinformatiepunt biedt de Bibliotheek Gelderland Zuid meer hulp op digitaal gebied. Bekijk het hele aanbod van de bieb op www.obgz.nl/digitaal.

Uitgelicht

Digitale krant