Foto: Joop Verstraaten

Bewoners Bellevue en Marktzicht zijn overlast De Spoorbeek zat

Foto: Joop Verstraaten

GROESBEEK – Namens de Vereniging van Eigenaren is er op 29 mei een mail naar de gemeente gestuurd waarin aandacht wordt gevraagd voor de staat van De Spoorbeek. Op die mail is vanuit de gemeente Berg en Dal geen enkele reactie gekomen.

Volgens de Vereniging van Eigenaren werd in voorgaande jaren De Spoorbeek meerdere malen schoongemaakt en van alg en wier ontdaan. Nu is er echter nog niets gebeurd.De Spoorbeek ziet er niet uit en wemelt van de brulkikkers. De bewoners van zowel Bellevue als Marktzicht kunnen 's nachts niet slapen van het gekwaak, dat de brulkikkers ten gehore brengen. De bewoners hebben al de handen uit de mouwen gestoken om een gedeelte van de alg en wier te verwijderen en hebben zelfs enkele brulkikkers weten te vangen. Namens de geplaagde bewoners vraagt de Vereniging van Eigenaren nogmaals aan de gemeente Berg en Dal maatregelen te nemen zodat De Spoorbeek er weer fatsoenlijk bij ligt en de bewoners van Bellevue en Marktzicht weer gewoon kunnen slapen zonder het enorme gekwaak van de brulkikkers...