Overeenstemming met kerkbestuur over extra parkeerplaatsen nabij Kerstendal

BERG EN DAL – Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft overeenstemming bereikt met het kerkbestuur over de aankoop van grond ten behoeve van twaalf extra parkeerplaatsen langs de Nachtegaalweg nabij Kerstendal.

Tegelijkertijd zullen ook de laatste werkzaamheden in het Hamersveld worden uitgevoerd. Voor beide werkzaamheden heeft het gemeentebestuur van Berg en Dal een kleine dertigduizend euro beschikbaar gesteld. De 12 parkeerplaatsen worden aangelegd ten behoeve van het wijkcentrum Kerstendal, basisschool Titus Brandsma alsmede voor de begraafplaats aan de Nachtegaalweg.

Volgens het gemeentebestuur kunnen de parkeerplaatsen mooi ingepast worden in het landschap door deze te omringen met een haag. Hiervoor dient wel een bestemmingsplanwijziging doorlopen te worden. Enkele aanwonenden hebben al laten weten bezwaar en beroep aan te tekenen tegen deze bestemmingsplanwijziging. Zodoende zal het nog wel even duren voordat de parkeerplaatsen aangelegd zullen worden.

Het verwijderen en aanpassing van de overstort onder het Romeins Waterwerk is naar verwachting een hele klus. Enerzijds is de locatie is in het bos moeilijk bereikbaar en anderzijds voert de overstort af naar een 10 meter lager gelegen dal. De gemeente heeft nu gekozen voor een boring vanaf de Nachtegaalweg tot onderin het dal. Nadat door het talud geboord is zal er een kunststof buis van ruim 30 meter lang door het gat van de boring getrokken moeten worden. Dit zal – vanwege de beperkte ruimte – met gekoppelde buizen moeten gaan gebeuren.