Mobiliteit in DuurzaamBeek café: Cargo Hitching?

BEEK - Van A naar B. We wonen met 35.000 mensen in de gemeente Berg en Dal en zitten niet stil. Iedereen beweegt zich: met de fiets, auto, openbaar vervoer en te voet. Het DuurzaamBeek Café geeft aandacht aan duurzame mobiliteit op 28 juni in het Kulturhus in Beek.

Wat is de impact van mobiliteit op ons eigen leven, hoe moet de openbare ruimte worden ingericht en hoe zit het met openbaar vervoer? Hierover praat Ron van Duin, expert in Mobiliteit en Logistiek aan de TU Delft én woonachtig in Millingen aan de Rijn. Hij licht het project Cargo Hitching toe, dat is gestart in samenwerking tussen Pluryn en Breng. Na een prikkelende inleiding zijn er de volgende onderwerpen: kunnen we auto’s delen, hoe duurzaam is elektrisch vervoer, waar staan toch die laadpalen in de gemeente? Hierover spreken Karla Mulder, Eldert Baars en wethouder Erik Weijers. Tot slot is er een samenvatting van de DBCafé’s en wat deze hebben gebracht. Ook kunt u aangeven welke thema’s u behandeld wilt zien in de toekomst.

Duurzaam platform

Het DuurzaamBeek Café is hét platform om elkaar te ontmoeten, informatie te vergaren en te delen, nieuwe initiatieven op te zetten en vooral om samen te werken aan duurzaamheid in Beek. "U kunt aanschuiven bij de thematafels om van gedachten te wisselen over de onderwerpen. Vaak leidt dat tot verrassende ideeën en initiatieven. Breng familie, buren en vrienden mee om samen te bespreken hoe we onze mobiele voetafdruk kunnen verduurzamen. Koffie en thee staan klaar en René Cremers zorgt voor het muzikaal onthaal. Komt u ook?"