Foto: Forte Welzijn

Nog meer Taalmaatjes gezocht

Foto: Forte Welzijn

BERG EN DAL - Sinds februari is het project Taalmaatjes bij Forte Welzijn gestart. Het project helpt nieuwkomers in de gemeente Berg en Dal te oefenen met de Nederlandse taal door een wekelijks contactmoment te hebben met een taalmaatje. Taalmaatjes oefenen samen de taal bij elkaar thuis, in de bibliotheek of tijdens uitstapjes.

Vanaf de start van het project hebben zich inmiddels ruim 60 vrijwilligers aangemeld en zijn er ruim 30 matches tussen vrijwilligers en nieuwkomers ontstaan. Om ervoor te zorgen dat de Taalmaatjes de goede dingen doen, maar ook signalen kunnen doorgeven is er elke maand een taalmaatjescafé. Inmiddels hebben er al twee van deze café plaats gevonden met een gemiddelde opkomst van 20 vrijwilligers. Taalmaatjes kunnen hier uitwisselen en tips aan elkaar en aan de organisatie geven.

Er is veel vraag naar een taalmaatje vanuit nieuwkomers door de gehele gemeente. Hierdoor is een nieuwe oproep nodig en dan voornamelijk in het gebied: Ooij, Leuth, Kekerdom en Millingen aan de Rijn. Wilt u meer informatie of zich aanmelden? Dat kan bij Lisanne Bron: lisanne.bron@fortewelzijn.nl.